OnStar co dalej?

Czyli dyskusje o wszystkim co nie mieści się w ramach innych działów.
marko1
Posty: 306
Rejestracja: 20 czerwca 2019, 13:22
posiadane_auto: Crossland X Elite/In
silnik: 1,2 benzyna 110 KMM
rocznik auta: 2017
lokalizacja: Szczecin
województwo: Zachodniopomorskie

OnStar co dalej?

Postautor: marko1 » 17 lipca 2020, 13:41

Mam pytanie do użytkowników usługi OnStar.
W sierpniu 2017 roku Grupa PSA zakupiła od Grupy General Motors marki Opel oraz Vauxhall. Firma OnStar Europe Limited nie była objęta tą transakcją i wciąż pozostaje spółką zależną grupy General Motors a o tym nie powiadomiono przy zakupie, że jedna z opcji wyposażenia przestanie działać czyli OnStar.
W wyniku zmiany właściciela marki Opel, usługi OnStar oraz Wi-Fi oferowane w ramach subskrypcji OnStar nie będą dostępne w tych pojazdach po dniu 31 grudnia 2020 r. Po upływie tego okresu klienci OnStar utracą dostęp do wszystkich usług poprawiających bezpieczeństwo, w tym:
• Automatycznego reagowania na zderzenie
• Całodobowego dostępu do wyszkolonych opiekunów posługujących się Twoim językiem ojczystym
• Diagnostyki pojazdu na żądanie
• Pomocy w przypadku kradzieży pojazdu.

Czy może ktoś orientuje się czy włściciel marki Opel w tej kwestii coś robi.

marko1
Posty: 306
Rejestracja: 20 czerwca 2019, 13:22
posiadane_auto: Crossland X Elite/In
silnik: 1,2 benzyna 110 KMM
rocznik auta: 2017
lokalizacja: Szczecin
województwo: Zachodniopomorskie

Re: OnStar co dalej?

Postautor: marko1 » 05 grudnia 2020, 20:04

Dla tych co posiadają OnStar. Wiadomo że OnStar dostępny jest w większości modeli Opla. W bogatszych wersjach OnStar był wyposażeniem w standardzie i taki posiadam zaś w uboższych wersjach na życzenie klienta montowano za 1950 zł (cena z listopada 2015 roku). - informacja ze strony dix-car.pl. Z tego wynika jeżeli coś się sprzedaje to i powinno działać a jeżeli odchodzi się od systemu OnStar to Opel powinien przeprogramować na obecnie stosowany w Oplach system OpelConnect.

marko1
Posty: 306
Rejestracja: 20 czerwca 2019, 13:22
posiadane_auto: Crossland X Elite/In
silnik: 1,2 benzyna 110 KMM
rocznik auta: 2017
lokalizacja: Szczecin
województwo: Zachodniopomorskie

Re: OnStar co dalej?

Postautor: marko1 » 15 grudnia 2020, 13:00

Opel Poland, twierdzi że Crossland X który posiadam został wyprodukowany w 2017 roku przez koncern General Motors a nie PSA i dlatego mój pojazd nie jest w pełni kompatybilny z uslugami dodatkowymi oferowanymi przez PSA, w tym Opel Connect. Tylko marka Opel zapomniała dodać że PSA po zakupie marki Opel od GM przejęła wszystkie zobowiązania.
Potem informują, że po 31.12.2020 r., usluga OnStar nie bedzie dostepna a następnie marka Opel informuje że podejmą dalsze kroki "w odpowiednim czasie" na temat przyszlych rozwiazan w zakresie łacznosci. No cóż ten odpowiedni czas był z chwilą kupna marki Opel przez PSA a marka Opel nic nie zrobiła. Wynika z tego że klient marki Opla to "persona non grata". Zostaje tylko domagać się od sprzedawcy o pomniejszenie kwoty zakupu samochodu o ten system OnStar gdyż był wyposażony w standardzie i od 01- 01- 2021 roku nie będzie działał.

marko1
Posty: 306
Rejestracja: 20 czerwca 2019, 13:22
posiadane_auto: Crossland X Elite/In
silnik: 1,2 benzyna 110 KMM
rocznik auta: 2017
lokalizacja: Szczecin
województwo: Zachodniopomorskie

Re: OnStar co dalej?

Postautor: marko1 » 01 stycznia 2021, 18:43

Opel Polska poinformował że usługa podkreślam usługa a nie system pokładowy Opel Connect została uruchomiona w grudniu 2019 roku i jest dostępna wyłącznie dla nowych samochodach i że nie przewidują rekompensat w związku z wycofaniem usługi OnStar.
I to rozumiem, za usługę w OnStar płaciłem rocznie 349,50 zł i tu rekompensaty nigdy bym nie żądał i o tym nawet w pismach i mailach nie uwzględniałem. Jak zwykle firma Opel mija się z prawdą gdyż usługa OnStar czy alternatywna usługa Opel Connect a systemy pokładowe OnStar czy Oprl Connect to dwie różne rzeczy. Usługi OnStar czy Opel Connect nie będą działały bez wyżej wymienionych systemów pokładowych.
OnStar była usługą płatną jak wspomniałem wyżej i obejmowała w swojej usłudze między innymi:
• Przy odpaleniu poduszki powietrznej OnStar automatycznie informuje służby o wypadku.
• Informacje diagnostyczne (m.in. żywotność oleju, ciśnienie opon.
• Wszystko to jest dostępne przez aplikację na smartfon, ale też w myOpel/OnStar i może być przesyłane drogą mailową.
• OnStar pomaga zlokalizować samochód po zgłoszeniu jego kradzieży na policję.
• Zdalne otwieranie/zamykanie pojazdu przez smartfon (przy pomocy aplikacji.
System pokładowy montowany był w standardzie czyli w bogatszej wersji jak w moim Oplu Crossland X lub w uboższych wersjach był wyposażany za zgodą klienta w kwocie 1950 zł (cena z listopada 2015). Jeżeli już by chodziło o rekompensatę to tylko za ten system pokładowy OnStar za który Opel Poland za pośrednictwem dealera pobrał pieniądze. Na dzień dzisiejszy została tylko na podsufitce przy lusterku wstecznym kupa przewodów, akumulatora i informacje wewnątrz i na zewnątrz o systemie pokładowym OnStar. Ze strony firmy Opla to cynizm i hipokryzja.

Toffik
Posty: 2
Rejestracja: 04 marca 2021, 11:37
posiadane_auto: Astra
silnik: B14NET103kW
rocznik auta: 2000
lokalizacja: Gniew
województwo: pomorskie

Re: OnStar co dalej?

Postautor: Toffik » 07 marca 2021, 14:39

Smutna historia dotycząca postępowania ze starymi klientami firmy Opel.
Od 2015 roku jestem posiadaczem urządzenia OnStar zamontowanego w samochodzie Astra J. Urządzenie przestało działać dnia 31.12.2020r. Nie z powodów technicznych. Z powodów reorganizacyjnych w firmie Opel. System OnStar marketingowo do roku 2019 (i później), był jedną z cech reklamowych sprzedawanych samochodów. Chodzi o to, że w tym okresie obowiązywało już obligatoryjne wyposażenie bezpieczeństwa wszystkich nowych samochodów (m.in. powiadamianie służb ratunkowych).
Z dnia na dzień wszystko przestało działać. Teraz Opel reklamuje nowe rozwiązanie, nazywa się Opel Connect. Sprawa ma prawo wystąpić, pod jednym warunkiem, że zaproponuje się użytkownikom OnStara rozwiązanie techniczne problemu (np. wymianę modułu etc.). Tego nie zrobiono. Konstruktorzy z Russelsheim wykazali bezczynność. Dla Opla problem nie istnieje. A wystarczy zajrzeć na fora użytkowników Opla lub Vauxhall"a, by przekonać się co o tym sądzą.
Jeszcze jedna uwaga. Na oficjalnym koncie w profilu my.opel.pl usunięto wszystkie informacje dotyczące systemu OnStar w Opel Europe. Istniejący Link do OnStara, dodawanie opinii użytkowników, zablokowane funkcje - tylko dla mieszkańców Ameryki Północnej.

marko1
Posty: 306
Rejestracja: 20 czerwca 2019, 13:22
posiadane_auto: Crossland X Elite/In
silnik: 1,2 benzyna 110 KMM
rocznik auta: 2017
lokalizacja: Szczecin
województwo: Zachodniopomorskie

Re: OnStar co dalej?

Postautor: marko1 » 07 marca 2021, 17:56

Toffik pisze:
07 marca 2021, 14:39
Smutna historia dotycząca postępowania ze starymi klientami firmy Opel.
Zgadza się, w 2015 roku marka Opel wprowadził OnStar z wielką pompą do Europy. Nasi dziennikarze piszący o motoryzacji i na YouTube aż się ślinili pisząc o samych superlatywach o OnStarze. A teraz Opel i dziennikarze nabrali wody w usta, mówiąc krótko okazali się hipokrytami. I dlatego obecnie Stellantis PSA Opel Polska mając takich liderów, kierowników i dyrektorów, którzy robią wszystko na pokaz, należy poważnie obawiać się o jakość usług, zresztą to widać. 

Toffik
Posty: 2
Rejestracja: 04 marca 2021, 11:37
posiadane_auto: Astra
silnik: B14NET103kW
rocznik auta: 2000
lokalizacja: Gniew
województwo: pomorskie

Re: OnStar co dalej?

Postautor: Toffik » 08 marca 2021, 17:05

Obecnie pojazdy Opla z elektroniką OnStar (po zaprzestaniu usług), nie posiadają nawet automatycznej funkcji eCall. Chodzi o wymagane przepisami od 2018 roku, automatyczne łączenia z numerem 112 w razie wypadku. Wymagane jest pilne rozwiązanie problemu przez firmę Opel.

marko1
Posty: 306
Rejestracja: 20 czerwca 2019, 13:22
posiadane_auto: Crossland X Elite/In
silnik: 1,2 benzyna 110 KMM
rocznik auta: 2017
lokalizacja: Szczecin
województwo: Zachodniopomorskie

Re: OnStar co dalej?

Postautor: marko1 » 10 marca 2021, 10:11

Toffik pisze:
08 marca 2021, 17:05
Obecnie pojazdy Opla z elektroniką OnStar (po zaprzestaniu usług), nie posiadają nawet automatycznej funkcji eCall. Chodzi o wymagane przepisami od 2018 roku, automatyczne łączenia z numerem 112 w razie wypadku. Wymagane jest pilne rozwiązanie problemu przez firmę Opel.
Zgadza się system OnStar pozostał z bezużyteczną elektroniką. Marka Opel pokazała fałszywość, dwulicowość i obłudę. Zachowanie i sposób myślenia i działania charakteryzuje markę Opel niespójnością stosowanych zasad. Najpierw marka Opel pokazała że OnStar zadba o nasze bezpieczeństwo w czasie podróży że w czasie zdarzenia zawiadomi służby ratownicz, pomoże odzyskać skradzione auto, połączy z internetem, pomoże samochód zdalnie sterować i pomoże dotrzeć do celu. A okazało się że marka Opel udawała serdeczność, szlachetność, po to, by wprowadzić klientów którzy zakupili Ople wyposażone w OnStar w błąd co do swych rzeczywistych intencji i czerpać z tego własne korzyści. A obecnie nic się nie zmieniło.
Ostatnio zmieniony 10 marca 2021, 14:34 przez marko1, łącznie zmieniany 2 razy.

maniek
Posty: 85
Rejestracja: 03 października 2019, 10:04
posiadane_auto: Grandland Innovation
silnik: 1.2T Manual
rocznik auta: 2019
lokalizacja: Mielec
województwo: podkarpackie

Re: OnStar co dalej?

Postautor: maniek » 10 marca 2021, 11:11

Oszustwo na każdym kroku. A najlepsza jest najnowsza reklama na YouTube z opisem - niemiecka technologia dająca przewagę. Też dałem się nabrać.


Wróć do „OFF TOPIC - o wszystkim w wolnym czasie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość